:))

förlåt att jag inte bloggade igår men var supertrött efter ridningen så orkade inte :/ iaf så skolan var väl okej eftersom vi hade handarbete som är roligt och historian är hemsk men inte igår för vi hade bara någå namnjuttun så ;) sen efter skolan kom jag hem. sen fick jag ett meddelande av christa att det stod att jag skulle rida mellan 4 och 5. mamma kom först ihåg att jag red mellan dom tiderna ifjol men sen ändra hon det eftersom det var mellan 5 och 6. men vi for opp iaf till stallet och påvägen opp ringde mamma till fia och sa att hon hade skickat meddelande och att ia hade svarat någå okej att välkommen igen men hon sa att hon hade glömt att ändra det till en timme senare men att jag nog skulle rida på timmen efter alltså 5-6. nå men var några minuter efter 4 oppe i stallet eftersom jag ville se på när min kusin red. hon hade camu som hon aldrig ridit tidigare. hon var jättenervös och ville att jag skulle leda henne så ledde henne några varv och sen tog jill över eftersom jag måsta gå och laga min häst klar :)) sen före jag skulle gå ner med min häst så kom dom andra opp eller gruppen före eftersom endel hästar skulle in. Dani (min kusin) hade smilet högt uppe och sa till mej "camu e en av dom bästa hästarna jag nånsin ridi" och jag bara si nu jag sa ju att han e snäll :)) iaf så sen på vår timma så hade jag bambi <3, melanie had Gb <3, wilma had daisy och jill hade camu. vi trava och galoppera ganska  så myky :)) fia är en jättebra ridlärare eftersom jag haft 2 tidigare och ena var för snäll och andra för sträng men fia är inte för snäll men inte för sträng utan passlig :)) efter timmen undra fia om vi hade brått att om vi annars kunde hjälpa henne att föra hästarna till bete så vi förde alla hästarna till bete :) var lång, steniger och bergiger väg. men till sist kom vi nu fram ;) sen nångång 8 kanske var vi hemma eftersom det tog kanske ½ timme att gå dit och tillbaka... men sen då jag kom hem var jag megatrött! sen nångång redan 12 for jag och sova. det är tidigt för mej iaf på helgarna.
idag vakna jag först 8 och sen 10 igen ;) sen kom jag vid datorn och efter det gjorde jag inte så mycket. har bara varit till butiken idag. men nu skall jag fara, bloggar kanske senare igen :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0