Dag 6- min dag

orkade inte laga femman så hoppade över den.

 

imorse vaknade jag vanlig tid, sen for jag till skolan. där hade jag bl.a modersmålsprov, gick helt ok tror jag!? vi fick också julmat idag i skolan :) efter skolan kom jag hem och sen dess har jag suttit här. skall snart göra läxorna och sedan städa rummet. ni får gårdagen lite längre ner ;)

 

gårdagen. var först till skolan. på gymnastiken dansa vi och det var jobbigt! sedan var vi till gymmet :D efter skolan kom jag hem. åkte sedan till kimito med dani o dom :D ledde då Daisy <3 först gick vi från pegasus till Brusaby (bara 1 ryttare) sedan då vi var i brusaby kom andra ryttare på. sedan red dom några varv inne i manegen (jag ledde då) medan Fia berättade om hästarna. sedan red de ut tillbaka och ena ryttaren hoppade av och så red dom tillbaka till pegasus. sedan fick vi åka till brusaby igen. då vi kom dit var det årets stjärnfall och årets mulle. årets mulle var camu och stjärnfallet jag ;) jag måsta iaf gå in dit me camu o gå ett ärevarv :p sen fick camu en rosett och jag fick en hel kass med saker för att jag vunnit. där var bl.a en mugg, en dumleask, ridstrumpor, någå häften o klistermärken, morötter, hästgodis, äppel, sen fick jag en krans bara att den var löst då ;) sen fick jag rosetten av camu då vi kom till pegasus. iaf så jag sku ha fått leda camu tibax ti pegasus om jag sku ha vilja men sen hade daniela ridhjälmen me så jill låna den och red camu tibax medan jag gick breve :'D i pegasus gav jag sen morot till alla hästar :') vi kom hem liite över 7. klockan 10 på kvällen började jag se lite på modersmålsprovet :p men motion fick man igår iaf. först gymmet i skolan, sedan Pegasus -> Brusaby, sedan Brusaby -> Pegasus och till sist Brusaby -> Pegasus igen :) men där fick ni liite om gårdagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0