söndag

har igen inte hunnit blogga! iaf fredagen hade jag religionsprov, gick hur det gick. hanttan var inte speciell, enda jag gjorde var att jag prövade min huppari så att jag sku kunna klippa sen, alltså jag fick hjälp 1 gång på TVÅ timmar :/ iaf efter skolan så for jag då o rida. första timmen hade jag Camu :/ han for hela tiden jättesnabbt i galoppen, sen i början så ville han inte alls gå först så han börja backa inåt mot medellinjen o konstra sejj där -.-' sen ganska i slutet så for alla hästarna iväg förutom ginger o bambi o daisy for inte så mycket utan bara från ena långsidan till andra.. däremot for camu o Gb lite längre, o gb som aldrig typ far iväg. jag tappade stigbyglarna och så balanserade jag där o sen korta jag tyglarna mycket så att jag sku få han att stanna, hon som red Gb så föll av för att hon hade för långa tyglar.. iaf andra timmen hade jag Daisy -.-' hon var riktigt snäll till en början. då vi sku trava så va hon snäll o så, men sen då vi sku galoppera for hon i jättehård galopp :/ men det som var bra så var att hon inte alls vägrade då vi sku hoppa :D men jag galopperade inte så mycket eftersom jag sku trava sen då hon for i så hård galopp att det knappt gick att styra henne. riktigt i slutet då fia hade sade att vi sku ge långa tyglar så hann vi bara ha långa tyglar någon minut och så for alla hästar iväg men ingen ramlade av :) måste berätta en sak, då vi sku hoppa ett kryss som var 30 cm högt, så skrutte ginade alltid vid krysset och for brevid istället, nå sedan så satte fia en sockerbeta brevid och så sku skrutte hoppa krysset igen, men han hoppade istället över sockerbetan som var 50 cm så han valde hellre det högre ;p wilma hade skrutte, jill hade santtu, amelie hade gb <3, melanie hade Ginger <3, Tessi hade camu och jag Daisy då. efter ridningen var jag jättetrött så for tidigt o sova.

igår vaknade jag ca 10 tiden. var typ bara vid datorn. sen någongång 5 tiden så for jag o pernilla ut o gå med Abile och Ulle. Ulle är en assistenthund som pernilla har här över helgen och han är finsk. men vi gick inte så långt. sedan 6 tiden kom Alexandra <3 hit övernatt :D vi skratta jättemycket :)) iaf så sku vi laga jordgubbssmoothie. först så såg jag på påsen att det var 400 gram jordgubbar där och det sku vara 0.5 liter, så sa jag att här är ju för lite, nå inte tänkt vi på de mer o hälld opp det på en tallrik innan vi märkte att det sku vara i liter o inte i gram, så vi började skratta. sedan med mjölken skulle det vara 1 dl och jag läste en liter så kom Alexandra på att det aldrig ryms dit så läste jag pånytt och märkte att det var 1 dl så vi fick börja hälla allt tillbaka. sedan då alexandra sku mixa så blev vi jätterädda för detdär ljudet eftersom den var ny. iaf så blev det riktigt gott! sedan skrattade vi mycket mer.

idag gjorde vi inte så mycket. någongång 12 tiden for hon hem. efter det har jag bara suttit framför datorn och har ännu pyjamas på och klockan är snart halv 4 ;) men nu måste jag fara, bloggar mer någongång :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0