Sportlov:D

Hej, idag var jag först till skolan. Där for vi första timmen på modersmålen till biblioteket och kom tillbaka på rasten. Då vi skulle gå till timmen så såg vi att en massa nior och några åttor hade sina hupparin som man fått beställa att dom hade dem på sig. Sen hade vi en timme modersmål till. sen på rasten ropade dom i högtalarna att sjuorna och de åttor som inte hade varit efter sina hupparin skulle fara så vi for dit, bilder på hupparin kommer ni få senare då det går att ladda opp bilderna. sen efter rasten hade vi matematik och jag räknade nästan 3 sidor för vi har om bråk nu och det är så lätt!:D sen hade vi geografi och mitt i timmen så kom godisbilen så alla i skolan fick sluta timmen och fara ut och plocka godis. det enda negativa med godisbilen är att högstadiet och lågstadiet plockar allt godis tillsammans och brukes skolan är den sista av alla skolor som dom kommer med godis till och då har dom kastat så mycket till alla andra skolor att vi får jättelite:( och vi är ju största skolan då högstadiet och lågstadiet får allt tillsammans och därför borde vi ju få mest tycker jag! men i alla fall sen så efter att godisbilen hade slängt alla godisar skulle vi in och äta och abina (dom som var på godisbilen) så skulle äta i skolan men tur så hann jag före dom för annars skulle det ha blivit så lång kö! sen efter maten så hade jag musik, där var vi typ bara 9/14 fast 1 var hos kuratorn och 1 var på kvartsamtal men iaf så vi sjöng till först och sedan då dom båda hade kommit tillbaka kom vår musiklärare på att vi skulle göra en orkester då vi var så några. så där var 3 som sjöng i mickar, 1 som spelade bas, 1 som spelade gitarr, 1 som spelade trummor och 1 som spelade keyboard och sen var där några som sjöng vid sina pulpeter. sen sista timmen var finska där vi fick veta att finskaprovet vi skulle ha veckan efter sportlovet blev uppskjutet en vecka framåt eftersom den grupp jag är inte har hunnit igenom allt till provet. sen då jag kom hem gjorde jag inte så mycket. sen 5 tiden åkade jag med janina till scouterna. där var det riktigt ok, en som varit borta länge kom tillbaka och så hade vi några lekar och pratade rövarspråket:) det är roligt!  sen då jag kom hem kom jag på datan. vi har inga läxor alls tills imorgon:D imrn kommer jag kanske int att blogga för först e de skola å sen e de ridning. det blev ganska långt inlägg:P men nu ska ja fara i duschen tror jag! Hejdå :)

Kraam// Alexandra :)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0