..

sorry att jag inte bloggade igår men hann/orkade inte. i skolan hände typ inget. var till hälsovårdaren för granskning till mopokortet. hon kollade syn, hörsel, blodtrycket, längd, vikt och ryggen. hade allt helt ok eller synen var lite sisådär men behövde iaf inte ännu till ögonläkaren. det var riktigt på gränsen men hon fråga om jag ser till tavlan och det gör jag så hon sa att hon inte skickar mig. men det är flera som skall, jag skall sen om jag får mycket huvudvärk p.g.a att jag anstränger ögonen osv.. sen efter skolan kom jag hem. sov i kanske 15 minuter bara och sen for vi till bruke. frågade i hulta om jag kunde komma dit på dagsverk och det gick bra sade dom :DD så femte november är jag i hulta daghem på dagsverk med en massa småbarn ;D sen då jag kom hem gjorde jag de vanliga läxorna. sedan skulle jag öva på prov men somnade istället :/ så klockan 9 på kvällen började jag läsa på prov.

 

idag i skolan hände inte heller så jättemycket. hade engelskaprov, var i allmänhet lätt, lämnade 7 ord på en sida där man skulle fylla i orden men annars tror jag det gick rätt så bra :) vi fick också veta vad vi har för timmar i lördag, jag har biologi, finska och hälsokunskap -.-' men jag överlever väl ;) imrn får vi säkert veta grupperna som vi har efter maten. vi skall med buss till och från skolan. vår buss som jag åker med startar 7.45 från björkboda butik, vilket är senare än vanligt :D och sen 13.05 skall den vara i finska skolan eller i vår skola, förstod mig inte riktigt. men det jag hatar mest av allt är att den buss som far direkt opp till björkboda startar 7.55 från Kimito/ Rosendal och 12.45 från bruke sedan då vi slutar. så liite fräckt liksom att dom får sluta 15 minuter tidigare än alla andra :( idag då vi slutade så var bussen där direkt typ, vi brukar alltid hamna stå och vänta men inte idag. hoppas den alltid kommer sådär tidigt så att vi inte behöver stå o frysa.. då jag kom hem kom jag direkt framför datorn. imrn är det skola och ridning som gäller. o sen tidigt och sova så man orkar på lördagen med skola -.-' men nu skall jag fara o läsa lite på läxor och så skall jag städa typ. men bloggar senare idag eller imrn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0