ny vecka!

igår var jag till kyrkan och ngt annat gjorde jag typ inte. idag är det då mångad och ny vecka som kommer kännas extra lång eftersom det är skoldag på lördag -.- vi hade en aning chill idag i skolan. först hade vi kemi. vi for ut i skogen där vi skulle plocka växter och svampar osv.. sen beroende på hur många rätt man hade så fick man godis, vi var tre, tre och fyra. i min grupp var vi tre och vi fick 6 stycken godisar var :) andra timmen hade vi elevhandledning där vi hörde på någon juttu och så skrev vi några meningar. sedan modersmål. först fick vi en dikt som vi hade gjort så vi fick den och skulle limma in den. sedan gick vi till biskopsö (religionsklassen) där vi läste upp dendär dikten för åsa. skall berätta hur allt började. alla klasser fick några papper där varje elev skulle välja en rad som den tyckte var vackrast och så skrev man sin nummer som man fått på lappen och finaste raden. och sen lagade anki ihop våra dikter och åsa var domare om vilken som var finast. hon tyckte vår var bäst så vi var vinnare :D vi skulle idag läsa opp vår dikt för hon ifall hon skulle ändra sig men vi vann nog ändå ;D iaf så vi gick till religionsklassen där sjuorna hade timme. vi läste upp vår dikt och sen var det klart där. då vi kom tillbaka till moddaklassen fick vi godis som pris :)) vi fick alla varsin negerkyss, lakrits och två dumle :)) sen fick vi ännu höra på Amanda- jag vill leva (en i min klass sjunger den). sen i slutet av timmen gick vi igenom en övning. sen var det engelska där vår lärare bara prata om någå regler som är med till provet och i slutet av timmen fick vi läsa på prov. sedan hade vi 2 timmar hussa. där lagade vi grisshnitzel (ingen aning med stavningen) och klyftpotatis. till efterrätt lagade vi blåbärspaj :) blåbärspajen hann vi inte äta så den tog vi hem. så vi har haft det ganskal lätt i skolan och fått mycket sötsaker ;) då jag kom hem gjorde jag ingenting. skall snart läsa på läxor och kanske lite till provet. imrn får vi säkert ut våra biologiprov och finskaprov :/ jag vet att det har gått dåligt i båda så vill inte ha ut dem! förresten så har vi dagsverke den 5.11 så måste börja söka någonstans att fara till också. har sagt till mamma att hon skall fråga i hulta (ett daghem) så jag tror hon skulle fråga idag eller imrn. men nu skall jag läsa på läxor så Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0